ԱՄՆ-ի հատուկ դեսպանորդ Սթիվ ՈՒիտկոֆը թույլատրելի է համարել Աբրահամի համաձայնագրերի ընդլայնումը, նշելով, որ Հայաստանն ու Ադրբեջանը կարող են միանալ դրանց ապագայում։ «Մենք կարծում ենք, որ շատ, շատ մոտ ենք այդ երկրներում հակամարտությունների վերջնական լուծմանը։ Ես կարծում եմ, որ երկուսն էլ կարող են ցանկանալ միանալ Աբրահամի համաձայնագրերին»,- ասել է Ուիտկոֆը։ ԱՄՆ-ի հատուկ ներկայացուցչի խոսքով՝ սա շատ կարևոր նախաձեռնություն է երկրի նախագահ Դոնալդ Թրամփի համար, և նա հավատում է դրան։               
 

«Նկա­րը հո­գու, մտ­քի, զգաց­մունք­նե­րի, տիե­զե­րա­կան ան­բա­ցատ­րե­լի պոռթ­կում է»

«Նկա­րը հո­գու, մտ­քի, զգաց­մունք­նե­րի, տիե­զե­րա­կան ան­բա­ցատ­րե­լի պոռթ­կում է»
22.11.2019 | 01:58

«Ի­րա­տե­սի» հյու­րը գե­ղան­կա­րիչ, նկա­րիչ­նե­րի միու­թյան, նաև «Աշ­խար­հի նկա­րիչ­ներ» խմ­բակ­ցու­թյան ան­դամ ՆԱ­ԶԻԿ ԱՍ­ԼԱ­ՆՅԱՆՆ է: Զրույ­ցի ա­ռի­թը օ­րերս նկա­րիչ­նե­րի միու­թյու­նում բաց­ված նկար­նե­րի ան­հա­տա­կան ցու­ցա­հան­դեսն էր: Նա­զիկ Աս­լա­նյա­նի «Ի­րա­կա­նու­թյան բա­ցա­հայ­տում­ներ» խո­րա­գի­րը կրող ցու­ցա­հան­դե­սը բաղ­կա­ցած էր հինգ շար­քից՝ «Ծա­ղի­կը», «Բնա­պատ­կեր­ներ», «Ի­րա­կա­նու­թյուն», «Ծա­ռե­րը», «Արև»:

- Ին­չո՞վ են ա­ռանձ­նա­նում և ին­չո՞վ են մի­մյանց նման նշ­ված շար­քե­րը:
-Գե­ղան­կար­չա­կան լու­ծում­նե­րով յու­րա­քան­չյուր շարք տար­բեր է, սա­կայն կա գծա­յին, գու­նա­յին և քս­ված­քի ընդ­հան­րու­թյուն: Այ­սինքն՝ ձե­ռա­գի­րը նույնն է: Շար­քե­րը ա­ռանձ­նա­նում են նաև ի­րենց թե­մա­նե­րով՝ գա­ղա­փար­նե­րով, բայց, կար­ծում եմ, այս դեպ­քում էլ կա ընդ­հան­րու­թյուն, քա­նի որ կյան­քի հան­դեպ իմ մո­տե­ցում­նե­րը նույնն են. ան­կյու­նը, ո­րից նա­յում եմ աշ­խար­հին, նույնն է:
-Ցու­ցա­հան­դե­սը ար­վես­տա­գե­տի ու ար­վես­տա­սե­րի երկ­խո­սու­թյուն է: Ի՞նչ է տա­լիս այն եր­կուս­տեք:
-Ար­վե­տա­գե­տին այն տա­լիս է մեկ այլ հա­յաց­քից իր աշ­խա­տանք­նե­րը վե­րա­նա­յե­լու, վե­րագ­նա­հա­տե­լու հնա­րա­վո­րու­թյուն: Այն նաև ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյուն­նե­րիդ ար­ձա­գանքն է հա­սա­րա­կու­թյան մեջ: Ա­յո, ցու­ցա­հան­դե­սը դի­տո­ղի և ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյան երկ­խո­սու­թյուն է: Եվ, ի­հար­կե, յու­րա­քան­չյուր երկ­խո­սու­թյուն ե­զա­կի է, քա­նի որ նկա­րը յու­րա­քան­չյուրն ըն­կա­լում է իր ներք­նաշ­խար­հին, իր գա­ղա­փար­նե­րին և հու­զում­նե­րին հա­մա­պա­տաս­խան:
-Ազ­գա­յի­նը պե՞տք է երևա նկար­չի գոր­ծե­րում:
-Իսկ հա­մաշ­խար­հա­յին գե­ղան­կար­չու­թյու­նը ազ­գա­յին հատ­կա­նիշ­ներ ա­ռանձ­նաց­նու՞մ է: Ե­թե ա­յո, ա­պա ո­րո՞նք են հայ­կա­կան գե­ղան­կար­չու­թյան բնո­րոշ գծե­րը: Կա՞ն հայ­կա­կան գե­ղան­կար­չա­կան դպ­րո­ցի այդ­պի­սի հս­տակ բնո­րո­շում­ներ: Իսկ գու­ցե ար­վես­տը գլո­բա՞լ է, հա­մա­մարդ­կա­յին և ազ­գու­թյուն չի՞ Ճա­նա­չում: Հար­ցե­րը շատ են, և վի­ճե­լի…Պա­տաս­խա­նեմ կարճ. ես կու­զեի, որ իմ գոր­ծե­րում երևար ազ­գա­յի­նը:
-Մեր ի­րա­կա­նու­թյու­նը, հա­սա­րա­կա­կան-քա­ղա­քա­կան խն­դիր­ներն ի՞նչ ազ­դե­ցու­թյուն կա­րող են ու­նե­նալ այ­սօր ստեղծ­վող ար­վես­տի վրա: Չէ՞ որ նկարչն ան­մասն չէ իր շուր­ջը կա­տար­վող ի­րա­դար­ձու­թյուն­նե­րից ու տրա­մադ­րու­թյուն­նե­րից:
-Ի­հար­կե: Սա­կայն ար­վես­տա­գետն ար­տա­հայ­տում է ի­րա­կա­նու­թյունն ի՛ր ըն­կալ­մամբ և ի՛ր շեշ­տադր­մամբ: Եվ նաև, կար­ծում եմ, ար­վես­տա­գետ­ներն ի­րենց ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյուն­նե­րում ար­տա­հայ­տում են հա­վեր­ժա­կան գա­ղա­փար­ներ և ար­ժեք­ներ: Իսկ հա­սա­րա­կա­կան և քա­ղա­քա­կան ա­ռօ­րյա խն­դիր­նե­րը ուղ­ղա­կի ազ­դում են հա­սա­րա­կու­թյան բա­րե­կե­ցու­թյան վրա, ո­րից, ի­հար­կե, ան­մասն չեն ար­վես­տա­գետ­նե­րը: Սա­կայն ար­վեստն ա­վե­լի խոր երևույթ է. Այն ի­րա­կա­նու­թյան պարզ ար­տա­ցո­լու­մը չէ:
-Իսկ ի­րա­կա­նու­թյան և բնու­թյան գույ­նե­րը շա՞տ են տար­բեր:
-Գույ­ներն այն­պի­սին են, ինչ­պի­սին մենք տես­նում ենք: Դրանք հա­մա­պա­տաս­խա­նում են մեր ցան­կու­թյուն­նե­րին և ի­րա­կա­նու­թյան մեր ըն­կա­լում­նե­րին: Ե­թե ձգ­տենք բնու­թյան հետ ներ­դաշ­նա­կու­թյան, ա­պա ա­ռօ­րյա կյան­քի և բնու­թյան գույ­նե­րը մի­մյան­ցից շատ տար­բեր չեն լի­նի:
-Իսկ ար­վես­տը կա­րո՞ղ է գե­րա­զան­ցել բնու­թյա­նը:
-Կար­ծում եմ` այդ­պի­սի խն­դիր չկա ար­վես­տա­գետ­նե­րի առջև դր­ված: Ար­վես­տը չի մր­ցում բնու­թյան հետ, ար­վես­տը բնու­թյու­նից սն­վում է, գու­ցե լրաց­նում է, կամ երկ­խո­սում է: Ար­վես­տը և բնու­թյու­նը ներ­դաշ­նակ են, և միշտ են ե­ղել ներ­դաշ­նակ՝ մարդ­կու­թյան պատ­մու­թյան սկզ­բից: Իսկ տեխ­նի­կան, ա­յո, դժ­բախ­տա­բար, իր ա­րա­գըն­թաց զար­գա­ցու­մով, կար­ծես ձգ­տում է գե­րա­զան­ցել բնու­թյա­նը:
-Այ­սօր քա­ղա­քա­կիրթ աշ­խար­հում մարդ­կանց շփում­նե­րը, աշ­խա­տան­քը տե­ղա­փոխ­վել են վիր­տուալ տա­րածք: Այս պար­տադր­ված կեն­սա­կե՞րպն է, որ խզում է մարդ-բնու­թյուն կա­պը:
-Ա­յո, գու­ցեև … նաև դա:
-Մի ակն­թարթ կա­րո՞ղ եք պատ­կե­րաց­նել կյանքն ա­ռանց բնու­թյան, արևի, ծաղ­կի հետ հա­ղոր­դակց­վե­լու:
-Այն­պես, ինչ­պես և չեմ կա­րող պատ­կե­րաց­նել կյանքն ա­ռանց ե­րաժշ­տու­թյան, գե­ղան­կար­չու­թյան, գրա­կա­նու­թյան, ճար­տա­րա­պե­տու­թյան:
-Ի՞նչ կա­սեք ար­վես­տի ու­ժի, ազ­դե­ցու­թյան մա­սին:
-Կա­սեմ, ի­հար­կե, որ այն աշ­խար­հը դարձ­նում է բո­վան­դա­կա­լից, լե­ցուն, խո­րի­մաստ, մարդ­կանց սնում է ան­փո­խա­րի­նե­լի զգա­ցում­նե­րով, մտ­քե­րով, և, որ ար­վես­տը միակ մի­ջոցն է մար­դու կա­տա­րե­լա­գործ­վե­լու, մարդ­կայ­նա­նա­լու:
-Նկա­րի­չը նմա՞ն է իր ստեղ­ծած աշ­խար­հին: Կա­րո՞ղ եք ա­սել, որ ա՛յ այս նկա­րը ես եմ:
-Իմ ամ­բողջ նկար­չու­թյու­նը ես եմ:
-Նկա­րը ծն­վում է վրձ­նա­հար­վա­ծի՞ց, նկա­րե­լու պա­հի՞ն, թե նախ հո­գու, մտ­քե­րի մեջ ծն­վում է գա­ղա­փարն ու պատ­կե­րը, հե­տո միայն այդ երևա­կա­յա­կան էս­քի­զը հանձ­նում եք կտա­վին:
-Կան գա­ղա­փար­ներ, մտ­քեր, ո­րոնք մտ­քում տար­բեր գե­ղան­կար­չա­կան լու­ծում­ներ են ստա­նում, որ­պես նախ­նա­կան էս­քիզ ես նախ պատ­կե­րաց­նում եմ դրանք մտ­քում, ո­րից հե­տո միայն փո­խան­ցում եմ կտա­վին, բայց ստեղ­ծա­գոր­ծե­լու ար­դյուն­քում հա­ճախ մո­ռաց­վում է նախ­նա­կան էս­քի­զը:
-Եր­կա՞ր եք աշ­խա­տում կտա­վի վրա, և ի՞նչ նյու­թեր եք հիմ­նա­կա­նում օգ­տա­գոր­ծում:
-Աշ­խա­տում եմ յու­ղա­ներ­կով, վեր­ջին տա­րի­նե­րին նաև խա­ռը տեխ­նի­կա­յով: Չէ, եր­կար չեմ աշ­խա­տում: Եր­կար մտա­ծում եմ, եր­կար ստեղ­ծա­գոր­ծում եմ, բայց, երբ կտա­վի մոտ եմ, ա­րագ եմ աշ­խա­տում:
-Ա­նա­վարտ կտավ­ներ ու­նե՞ք:
-ՈՒղ­ղա­կի ի­մաս­տով, որ նկա­րը կի­սատ եմ թո­ղել և պետք է ա­վար­տեմ, չու­նեմ: Սա­կայն նկար­ներ կան, ո­րոնք իմ կար­ծի­քով ա­վար­տուն են և գրա­վիչ են ի­րենց հենց այդ թվա­ցյալ ա­նա­վարտ­վա­ծու­թյամբ, ան­մի­ջա­կա­նու­թյամբ: Այդ­պի­սի նկար­ներ ու­նեմ:
-Նկա­րե­լիս ար­հես­տա­վար­ժու­թյու՞նն է օգ­նում, լավ տեխ­նի­կա՞ն, թե՞ կա մի բան, որ գա­լիս է տիե­զեր­քից ու ան­բա­ցատ­րե­լի է: Գու­ցե նկա­րը հո­գու պոռթ­կու՞մ է:
-Այդ տիե­զե­րա­կա­նը, ի­հար­կե, ա­մե­նա­կարևորն է, թերևս, այդ ան­բա­ցատ­րե­լին ա­վե­լի ա­ռաջ­նա­յին է, իսկ ար­հես­տա­վար­ժու­թյունն ու տեխ­նի­կան պար­զա­պես անհ­րա­ժեշտ են: Ա­յո, դուք ճիշտ եք, նկա­րը հո­գու, մտ­քի, զգաց­մունք­նե­րի, տիե­զե­րա­կան ան­բա­ցատ­րե­լի պոռթ­կում է:
-Ան­հա­տա­կան ցու­ցա­հան­դե­սը յու­րա­տե­սակ հաշ­վետ­վու­թյուն է: Բա­վա­րար չա­փով ար­ձա­գան­քու՞մ են դրան ար­վես­տա­բան­նե­րը, ար­վես­տի տե­սա­բան­նե­րը:
-Չգի­տեմ, դա բա­վա­րար է, թե ոչ, իմ նկար­չու­թյան մա­սին գրել են բա­վա­կան հայտ­նի ար­վես­տա­բան­ներ: Այս ցու­ցա­հան­դե­սին նույն­պես ե­ղավ անդ­րա­դարձ, լսե­ցի հե­տաքր­քիր կար­ծիք­ներ և գնա­հա­տա­կան­ներ, ո­րոնց հա­մար շնոր­հա­կալ եմ: Սա­կայն, կցան­կա­նա­յի, որ Հա­յաս­տա­նում ցու­ցա­հան­դես­նե­րը լի­նեին ա­ռիթ մաս­նա­գի­տա­կան քն­նար­կում­ներ ծա­վա­լե­լու հա­մար և, մաս­նա­գի­տա­կան վեր­լու­ծու­թյունն ա­վե­լի կարևոր­վեր:
-Դուք նաև դր­սում եք ցու­ցադր­վում, շա՞տ են տար­բեր հայ և ար­տա­սահ­մա­նյան ար­վես­տա­սեր­նե­րի դի­տան­կյունն ու ար­ձա­գան­քը:
-Հի­մա կդժ­վա­րա­նամ տար­բե­րու­թյուն­ներ նշել, քա­նի որ ար­տա­սահ­մա­նյան հան­դի­սա­տես աս­վա­ծը շատ բազ­մա­շերտ է, բայց վս­տահ կա­րող եմ ա­սել, որ Հա­յաս­տա­նի նկա­րիչ­նե­րը շատ մր­ցու­նակ են դր­սում:
-Կա՞ ար­ձա­գանք, գնա­հա­տա­կան, որ Ձեզ շատ տպա­վո­րել է:
-Ա­յո, ե­ղել են, բայց հի­մա չեմ ա­ռանձ­նաց­նի, յու­րա­քան­չյուր գնա­հա­տա­կան յու­րո­վի կարևոր է ինձ հա­մար:
-Քն­նա­դա­տու­թյուն­ներ լի­նում են, ինչ­պե՞ս եք ար­ձա­գան­քում դրանց:
-Չեմ հի­շում այդ­պի­սի քն­նա­դա­տու­թյուն: Բայց, ե­թե լի­նի, կփոր­ձեմ դրա մեջ հիմ­նա­վո­րում փնտ­րել:
-Ի՞նչ խն­դիր ու­նի նկա­րի­չը Հա­յաս­տա­նում:
-Կար­ծում եմ ար­վես­տա­գետ­նե­րի դե­րի կարևոր­ման և մշա­կու­թա­յին մթ­նո­լոր­տի ստեղծ­ման անհ­րա­ժեշ­տու­թյու­նը կա:
-Ի՞նչ ար­ժեն Ձեր աշ­խա­տանք­նե­րը: Վա­ճա­ռու՞մ եք, թե՞ դժ­վա­րու­թյամբ եք բա­ժան­վում:
-Ա­յո, վա­ճառ­վում են: Դժ­վա­րու­թյամբ չեմ բա­ժան­վում, կար­ծում եմ, որ նկա­րը պետք է ու­նե­նա իր հա­մա­պա­տաս­խան պա­տը, մի­ջա­վայ­րը և իր դի­տո­ղը:
-Ի՞նչ կա­սեք ա­ռա­ջի­կա ծրագ­րե­րի մա­սին:
-Դեռ ո­չինչ չեմ ծրագ­րել, ո­րո­շել եմ մի փոքր հան­գս­տա­նալ:


Զրույ­ցը՝
Ար­մի­նե ՍԱՐԳ­ՍՅԱ­ՆԻ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 7480

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ